Dersin Adı | Yiyecek İçeçek Servisi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CLM 226 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ticari ve profesyonel mutfaklarda üretilen ürünlerin servis kuralları çerçevesinde servis edilmesi konusunda bilgi ve becerilerin geliştirilmesidir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders yiyecek ve içecek servisine giriş, servis ekipmanları bilgisi, yiyecek ve içecek servisleri için hazırlık, sipariş alma prosedürleri, Fransız, İngiliz, Amerikan ve Rus servis stilleri, servis sonrası işlemler; çorba, geridon, büfe ve kafeterya servislerini, ilişkili yöntem konularını içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | |
2 | Servis ve Tarihi, Profesyonel Servis | H. L. Kotschevar, V. Luciani, “chap.1-2 The Professional Server” Presenting Service. The Ultimate Guide for the Food Service Professional. (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 1-34 |
3 | Profesyonel Servis, İnsanların ihtiyaçlarının Daha Fazlasını vermek | H. L. Kotschevar, V. Luciani, “chap.3 Exceeding People’s Needs” Presenting Service. The Ultimate Guide for the Food Service Professional. (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 36-43 |
4 | Mise en Place | H. L. Kotschevar, V. Luciani, “chap.4 Service Mise en Place” Presenting Service. The Ultimate Guide for the Food Service Professional. (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 46-68 |
5 | Farklı Türlerde Servis | H. L. Kotschevar, V. Luciani, “chap.5, Service in Various Industry Segments” Presenting Service. The Ultimate Guide for the Food Service Professional. (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 70-87 |
6 | Servis alanları ve Ekipmanları | H. L. Kotschevar, V. Luciani, “chap.6, Service areas and Equipment” Presenting Service. The Ultimate Guide for the Food Service Professional. (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 92-107 |
7 | Klasik Servis Türleri | H. L. Kotschevar, V. Luciani, “chap.7 Classic Service Style” Presenting Service. The Ultimate Guide for the Food Service Professional. (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 110-123 |
8 | Yemek servisi | H. L. Kotschevar, V. Luciani, “chap.8 Serving the Meal” Presenting Service. The Ultimate Guide for the Food Service Professional. (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 126-148. |
9 | Ara Sınav | |
10 | Bar ve İçecek Servisi | H. L. Kotschevar, V. Luciani, “chap.9 Bar and Beverage Service” Presenting Service. The Ultimate Guide for the Food Service Professional. (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 152-185 |
11 | Serviste Yönetimin Rolü - Küçük Sınav | H. L. Kotschevar, V. Luciani, “chap.10 , Management’s Role in Service” Presenting Service. The Ultimate Guide for the Food Service Professional. (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 188-207 |
12 | Sofra Adabı | H. L. Kotschevar, V. Luciani, “chap.10 , Management’s Role in Service” Presenting Service. The Ultimate Guide for the Food Service Professional. (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 188-207 |
13 | Proje Sunumları | |
14 | Teknik Gezi | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Kotschevar, H. Lendal, Luciani, V. Presenting Service, The Ultimate Guide for the Food Service Professional (2007), John Wiley & Sons, Inc., ISBN-13 978-0-471-47578-1 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 25 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 8 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 12 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 14 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | X | ||||
2 | Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir | X | ||||
3 | Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir | X | ||||
4 | Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar | |||||
5 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır | |||||
6 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır | |||||
7 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur | |||||
8 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır | |||||
9 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır | |||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest